Samoevalvacijsko poročilo 2023/2024
Samoevalvacijsko poročilo Višje strokovne šole Paratus za študijsko leto 2023/2024
1. IZOBRAŽEVANJE - ŠTUDIJSKA DEJAVNOST
Na Paratus višji strokovni šoli se izvaja študijski program Ekonomist. V študijskem letu 2023/24 so se predavanja izvajala na sedežu šole v fizični obliki in na daljavo.
Študijska dejavnost je bila ocenjena s pomočjo ankete. V anketiranje so bili povabljeni vsi študentje, ki so ocenjevali predmete, ki so se izvajali, in predavatelj. V anketo so bili vključeni naslednji sklopi vsebin: predavanja, spodbude s strani predavateljev, točnost, sodelovanje s študenti, odnosi do študentov, kakovost gradiv, splošna ocena pedagoškega dela in splošna ocena višje šole (pogoji, prostori, odnosi).
Študentje so odgovarjali na vprašanja z ocenami od 1 do 5, ki pomenijo: 1 – zelo slabo, 2 – slabo, 3 – dobro, 4 – zelo dobro, 5 – odlično. Po posameznih vsebinah so bile ocene naslednje:
1.1. Predavanja (predavatelj je pripravljen in predava razumljivo, povezano): 4,7
1.2. Spodbude s strani predavateljev (k razmišljanju in samostojnemu delu): 4,7
1.3. Točnost (vaje in predavanja se začnejo in končajo ob določeni uri): 5
1.4. Sodelovanje s študenti (pomoč, mentorstvo): 4,8
1.5. Odnosi do študentov: 4,8
1.6. Kakovost gradiv: 4,4
1.7. Splošna ocena pedagoškega dela: 4,6
1.8. Splošna ocena višje šole (pogoji, prostori, odnosi): 4,7.
Ocene je podalo 31 študentov. Navajamo tudi komentarje treh posameznih anketiranih študentov, ki so lahko osnova za izboljšanje:
- Bolj jasna navodila in več snovi pri predavanjih, da si lahko študenti za izpit pomagajo z zapiski s predavanj.
- Možnost, da si študenti zapiske lahko oblikujejo sami neposredno prek razlag predavateljev, ne pa da se predavanja izvajajo z uporabo umetne inteligence in da si morajo zapiske potem izdelovati prek spleta ali gradiva.
- Eden od študentov je dr. Antona Vorino postavil za zgled, kakšne predavatelje bi radi imeli.
Metodološko in vsebinsko je bila anketa primerljiva s podatki za leto 2022/23, zato ju lahko primerjamo. Na vprašanja smo v letošnjem letu dobili boljše ocene kot v lanskem letu, kar kaže na višjo stopnjo zadovoljstva študentov s študijsko dejavnostjo.
Najbolj se je izboljšala ocena pri odgovorih, da so predavatelji pripravljeni in predavajo razumljivo ter povezano, ter v postavki, kjer so bili podani odgovori glede sodelovanja predavateljev s študenti (pomoč, mentorstvo).
Najvišjo oceno, in sicer 5, je prejela točnost predavateljev. V lanskem letu je bila ta ocena 4,5. Razlika je verjetno posledica dejstva, da se je večina predavanj izvedla v spletni obliki. Že samo dejstvo, da se ni bilo treba fizično pripeljati do središča Ljubljane na sedež šole, je ustvarilo boljše možnosti za točnost in bolj fleksibilne oblike sodelovanja s študenti, kar je bilo pozitivno ocenjeno. V primerjavi z letom 2022/23 so bila gradiva ocenjena nekoliko slabše, ocena pa je še vedno zelo dobra – lani z oceno 4,6, letos z oceno 4,4.Temu bi bilo zato v prihodnje smiselno posvetiti več pozornosti. Predlagamo, da vodstvo šole pripravi bolj natančna navodila glede gradiv pri posameznem predmetu. Primerjava za leti 2022/23 in 2023/24 je podana v Tabeli 1:
Leto 2022/23 |
Leto 2023/24 |
|
Predavanja (predavatelj je pripravljen in predava razumljivo, povezano) |
4,4 |
4,7 |
Spodbude s strani predavateljev (k razmišljanju in samostojnemu delu) |
4,6 |
4,7 |
Točnost (vaje in predavanja predavatelji začnejo in končajo ob določeni uri) |
4,5 |
5 |
Sodelovanje s študenti (pomoč, mentorstvo) |
4,4 |
4,8 |
Odnosi do študentov |
4,8 |
4,8 |
Kakovost gradiv |
4,6 |
4,4 |
Splošna ocena pedagoškega dela |
4,4 |
4,6 |
Splošna ocena višje sole (pogoji, prostori, odnosi) |
4,7 |
4,7 |
2. VIŠJEŠOLSKI PREDAVATELJI
V študijskem letu 2023/2024 se je študijski program izvajal skladno z načrtom. Sodelovalo je 9 predavateljev, ki sodelujejo na podlagi podjemnih in avtorskih pogodb. Vsem tem predavateljem, ki so sodelovali v študijskem procesu, so bile poslane ankete po e-pošti.
V anketo so bili vključeni naslednji sklopi vsebin: prostorski pogoji, oprema prostorov, sodelovanje z administrativnim osebjem, urnik, odziv študentov, izkazano znanje študentov, ocena časa, ki so ga študenti porabili za študij na teden poleg študija na šoli, posodobitev predmeta, gradiva in načinov ocenjevanja, udeležba na mednarodnih predavanjih, število objavljenih člankov, plačilo ter predlogi za izboljšave.
Predavatelji so ocenjevali z ocenami od 1 do 5, pri čemer je 1 pomenila zelo slabo, 2 – slabo, 3 – dobro, 4 – zelo dobro, in 5 – odlično. Prejeli smo odgovore 6 predavateljev in podali so naslednje ocene po posameznih vsebinah:
2.1. Prostorski pogoji: 5
Mnenje enega od predavateljev: »Vse je v redu kot že od začetka na tej lokaciji.« Predavatelji, ki so delali na daljavo, so navedli, da tega ne morejo oceniti. Opomba je podana v spodnji tabeli.
2.2. Oprema prostorov: 5
Mnenje enega od predavateljev: »Uporabila sem svojo opremo, povezava je delovala dobro.«
2.3. Sodelovanje z administrativnim osebjem: 5
Mnenje enega od predavateljev: »Vse ažurno in profesionalno.«
2.4. Urnik: 4,8
Mnenje enega od predavateljev: »Vsaj 6 srečanj bi bilo zaželenih, ne samo 3.«
2.5. Odziv študentov: 4,2
Mnenje enega od predavateljev: »Radi sodelujejo, vendar jim je potrebno dati zadolžitve.«
2.6. Izkazano znanje študentov: 4,3
Mnenje enega od predavateljev: »Znajo razmišljati tudi s svojo glavo.«
2.7. Ocena časa, ki so ga študenti porabili za študij na teden poleg študija na šoli: 17 ur.
2.8. Posodobitev predmeta, gradiva in načinov ocenjevanja je opravilo 5 od 6 predavateljev. Eden od teh predavateljev je popravil le malenkosti, ostali pa so spremenili naloge na vajah, vključili aktualna gradiva, spremenili način ocenjevanja in uporabili umetno inteligenco.
2.9. Udeležba na mednarodnih predavanjih in objave člankov je bila izvedena pri 5 od 6 predavateljev.
2.10. Plačilo: 4,5
Mnenje enega od predavateljev: »Malo višja urna postavka, tudi plačani dodatni izpitni roki, malo več ur predavanj.«
Ker je bila metodološko in vsebinsko anketa primerljiva s podatki za leto 2022/23, smo naredili primerjavo. Na podlagi odgovorov anketirancev lahko sklepamo, da so predavatelji izboljšali svoje mnenje o aktivnostih, saj ni bilo slabših ocen kot v prejšnjem šolskem letu, vendar je odgovore podalo le 6 od 9 predavateljev, kar je manj kot lani.
Predlogi, ki so jih podali predavatelji, so podobni kot v prejšnjem študijskem letu, kar kaže, da se predlogi lanskega leta niso udejanili. Na primer, predavatelji želijo večji vpis, saj bi to omogočilo večji obseg predavanj, posledično pa bi od študentov lahko zahtevali več. Vprašanje, ki ga izpostavljajo, je tako povezano z aktivnostmi za izboljšanje prepoznavnosti šole.
Na število študentov, ki se vpišejo, ne vplivajo samo prizadevanja predavateljev. Določene aktivnosti (npr. promocija) bi verjetno vplivale na število vpisanih študentov, kar pa bi povzročilo dodatne stroške. Poleg tega ima šola (za razliko od večine drugih šol) drugačen pristop in se osredotoča na bolj individualen pristop pri delu s študenti. Zgornja meja števila vpisanih študentov je regulirana s strani ministrstva (kar je zapisano tudi v odločbi), čeprav je še nekaj prostora do doseganja tega števila. Vsekakor pa je ta vidik stvar nadaljnje razprave.
Predavatelji so predavanja opravili skladno z urnikom, fizično ali na daljavo, v obsegu treh srečanj po 4 pedagoške ure (skupaj 12 pedagoških ur) in pisnega izpita.
Vsi predavatelji imajo veljavna imenovanja na osnovi soglasja Strokovnega sveta. Vsi izvajalci študijskega programa se stalno izobražujejo z objavami strokovnih člankov in udeležbo na mednarodnih konferencah ter predavanjih. Primerjava za leti 2022/23 in 2023/24 je podana v Tabeli 2:
VPRAŠANJA od 1 do 5 |
L. 2022/23 |
L. 2023/24 |
Prostorski pogoji |
4,6 |
5(opomba) |
Oprema prostorov: |
4,4 |
5(opomba) |
Sodelovanje z upravno administrativnim osebjem |
5 |
5 |
Urnik |
4,8 |
4,8 |
Odziv študentov |
4,1 |
4,2 |
Izkazano znanje študentov |
3,9 |
4,3 |
Ocena časa, ki so ga za študij porabili študenti na teden poleg študija na soli (v urah) |
14,4 |
17 |
Posodobitve predmeta, gradiva in načini ocenjevanja (št. profesorjev) |
7 od 8 |
5 od 6 |
Udeležba na mednarodnih predavanjih, objave člankov (št. profesorjev) |
6 od 8 |
5 od 6 |
Plačilo |
4,4 |
4,5 |
Opomba: pri prostorskih pogojih in opremi so ocenjevali samo 4 profesorji. Tisti, ki so v celoti izvedli na daljavo, niso podali ocene.
Ljubljana, avgust 2024
Za potrebe Komisije za spremljanje in zagotavljanje kakovosti in za potrebe Samoevalvacijskega poročila je tekst oblikovala
dr. Helena Povše Ladislaw