Samoevalvacijsko poročilo 2022/2023

 

Paratus, Višja strokovna šola

Prešernova cesta 5, 1000 LJUBLJANA

Komisija za spremljanje in zagotavljanje kakovosti

 

 

 

SAMOEVALVACIJSKO POROČILO

VIŠJE STROKOVNE ŠOLE PARATUS ZA ŠTUDIJSKO LETO 2022/2023

 

Predavateljski zbor je sprejel Poslovnik Komisije za spremljanje in zagotavljanje kakovosti (v nadaljevanju Komisija za kakovost). Ta Poslovnik  kakovost šole ocenjuje na področjih:

 

1.     Strategija, organiziranost in vodenje višje strokovne šole, urejenost evidenc in usmerjenost v doseganje kakovosti vseh dejavnosti

2.     Izobraževanje - študijska dejavnost

3.     Višješolski predavatelji

4.     Študenti na šoli

5.     Prostori, oprema za izobraževalno dejavnost, knjižnica

6.     Financiranje izobraževalne in strokovne dejavnosti

7.     Sodelovanje z gospodarstvom

 

1.     STRATEGIJA, ORGANIZIRANOST,VODENJE IN  SKRB ZA KAKOVOST

Osnovno poslanstvo šole je zagotavljanje kvalitetnega strokovnega in praktičnega znanja, izboljšanje možnosti zaposlovanja študentov, graditev na dobrih medsebojnih odnosih, odprti komunikaciji in dvigu kvalitete izobraževanja. Višja strokovna šola Paratus si prizadeva, da:

-       študentom zagotavlja pridobivanje temeljnih in predmetno specifičnih kompetenc

-       ugotavlja, zagotavlja in spremlja kakovost svojega dela in rezultatov in jo izboljšuje

-       vzpostavlja stike s podjetji, vključuje v študijski program strokovnjake iz prakse

-       predavatelji pri pedagoškem delu s študenti uporabljajo in razvijajo učinkovite metode in oblike dela

-       spodbuja k razvoju kariere tudi predavatelje in delavce šole

-       ima ustrezne organe, ki omogočajo kakovostno organizacijo dela in fleksibilno delovanje šole

-       krepi medsebojne odnose vseh zaposlenih, sodelavcev in študentov, ki temeljijo na medsebojnem spoštovanju in etiki

-       krepi temeljne vrednote, med katerimi je tudi individualni pristop do študentov, vzpodbujanje pozitivnega vzdušja in veselja do učenja, občutek za etiko, medsebojno komuniciranje in razvoj šole.

Vizija šole je, da postane šola, ki s svojim delom in odnosom do vseh deležnikov, še posebej

študentov, zagotavlja kakovosten študij, zadovoljne predavatelje in študente ter posledično

delodajalce. Za dosego tega cilja moramo biti pri izvajanju programov aktivni tako predavatelji kot študenti. Delovati moramo v smeri dobre komunikacije in stalnega izboljšanja medosebnih odnosov. Vrednote šole so strokovnost, odgovornost, inovativnost, kakovostno izobraževanje, etičnost, komunikativnost. Prepričani smo, da študenti pridobijo največ znanja z individualnim pristopom.

 

Organiziranost in vodenje višje strokovne šole, urejenost evidenc ter skrb za kakovost

 

V programu dela so opredeljene naloge in odgovornosti vseh zaposlenih in sodelujočih. Predavatelji in sodelavci skladno z določili Zakona o višjem strokovnem izobraževanju  in drugih aktov sodelujejo v organih šole.

 

Organi Višje strokovne šole, ki je organizirana kot organizacijska enota, so:

-       direktor,

-       predavateljski zbor,

-       strokovni aktivi,

-       študijska komisija,

-       komisija za spremljanje in zagotavljanje kakovosti.

 

Naloge vseh organov so določene z Zakonom o višjem strokovnem izobraževanju. Predavatelji in sodelavci skladno z določili Akta o ustanovitvi višje strokovne šole in programom dela sodelujejo v organih višje strokovne šole. Predavatelji pripravljajo mesečno poročilo o delu, dnevnik predavatelja in izpolnijo anketo za predavatelje, v kateri lahko napišejo svoje predloge in ocenijo delo šole. Predavateljski zbor sklepa o vprašanjih študijskega programa, daje mnenje k letnemu delovnemu načrtu, obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih, povezanih z izobraževanjem, daje mnenje k podaljšanju habilitacije predavateljev, potrjuje poslovnike itd.

 

Evalvacija izvedbe študijskega procesa se izvaja preko Komisije za kakovost, ki jo sestavlja sedem članov, od katerih sta dva predstavnika študentov. Študenti imajo možnost svoja mnenja in predloge vsak teden izražati v pogovorih z direktorjem šole, ki je na šoli prisoten ves čas. Poteka dobra medsebojna komunikacija. Vsak študent se lahko pogovori o svojih težavah in pričakovanjih pri študiju. Tudi v bodoče je cilj imeti odprte komunikacije z vodstvom šole, saj je to dobra in učinkovita rešitev pri odpravljanju težav v povezavi s študijem. Odličen pokazatelj stanja, težav in/ali (ne)zadovoljstva pa je študentska anketa.

 

Urejenost evidenc: Evidence so urejene. Vzpostavljen je elektronski sistem prijavljanja in odjavljanja na izpite, indeks je v fizični obliki. Evidence so sledeče:

-       evidence o študentih: o vseh vpisanih, o osebah, ki se zanimajo za študij, osebni list študentov, izpiti,

-       evidenca izvedenih predavanj, anketa za študente

-       evidence o zaposlenih: gradiva predavateljev, anketa za predavatelje, tekoča korespondenca,

-       računovodske evidence.

Skrb za kakovost: Višja strokovna šola Paratus je že prvo leto delovanja vzpostavila  notranji sistem kakovosti, pričela z zbiranjem in analizo podatkov o učnih izidih študentov in celotnega izobraževanja, se vključila v presojo kakovosti za študente, vse zaposlene in druge deležnike, ugotavljala pomanjkljivosti in seznanjala vodstvo in študente z ukrepi za izboljšanje kakovosti.

 

Ocena stanja in usmeritve: Ugotavljamo, da ima Višja strokovna šola Paratus vizijo, poslanstvo, strateške cilje in načrt ter politiko kakovosti. Vse navedeno je opredeljeno tudi v Programu dela in razvoja Višje strokovne šole Paratus v študijskem letu 2023/2024. Za izvajanje dejavnosti ima ta šola ustrezne prostore, predavatelji so imenovani na osnovi soglasja strokovnega sveta, oblikovana so potrebna telesa za izvajanje dejavnosti, imenovani so predstavniki študentov, organizirane potrebne evidence.

2.     IZOBRAŽEVANJE - ŠTUDIJSKA DEJAVNOST

Na Višji strokovni šoli Paratus se  izvaja študijski program Ekonomist. V študijskem letu 2022/2023 so se predavanja izvajala na sedežu sole v fizični obliki in na daljavo.

 

Študijska dejavnost je bila ocenjena s pomočjo anketiranja, ki ga je izvedel direktor šole Bojan Flac. V anketiranje so bili povabljeni vsi študentje, ocenjevali so predmete, ki so se izvajali in predavatelje. V anketo so bili vključeni naslednji sklopi vsebin: predavanja, spodbude  s strani predavateljev, točnost, sodelovanje s študenti, odnosi do študentov, kakovost gradiv, splošna ocena pedagoškega dela in splošna ocena višje šole (pogoji, prostori, odnosi).

 

Študentje so odgovarjali na vprašanja z ocenami od 1 do 5, ki pomenijo:1 - zelo slabo 2 – slabo 3 – dobro 4 – zelo dobro 5 – odlično. Po posameznih vsebinah so vrednosti naslednje:

 

2.1.  Predavanja (predavatelj je pripravljen in predava razumljivo, povezano): 4,4

2.2.  Spodbude  s strani predavateljev (k razmišljanju in samostojnemu delu): 4,6

2.3.  Točnost (vaje in predavanja predavatelji  začnejo in končajo ob določeni uri): 4,5

2.4.  Sodelovanje s študenti (pomoč, mentorstvo):  4,4

2.5.  Odnosi do študentov: 4,8

2.6.  Kakovost gradiv: 4,6

2.7.  Splošna ocena pedagoškega dela: 4,4

2.8.  Splošna ocena višje sole (pogoji, prostori, odnosi): 4,7.

Navajamo predloge izboljšav s strani študentov:

 

-        več pozornosti vsebinskim povezavam, za lažje razumevanje,

-        na področju digitalizacije je še  vedno prostor za napredek.

 

Metodološko in vsebinsko je bila anketa nekoliko spremenjena glede na prejšnja leta,  zato neposredne primerjave nismo izvedli, je pa skupna ocena (aritmetična sredina)  4,6,  kar kaže na visoko stopnjo zadovoljstva študentov s študijsko dejavnostjo.

 

3.     VIŠJEŠOLSKI PREDAVATELJI

V študijskem letu 2022/2023 se je izvajal študijski program, skladno z načrtom. Glede na obseg dela oziroma majhno število vpisanih študentov je redno zaposlen le direktor šole. Delo referenta za študijske in študentske zadeve in knjižničarja je pogodbeno urejeno, vsi predavatelji sodelujejo na podlagi podjemnih in avtorskih pogodb.

 

V anketi predavateljev je sodelovalo 8 višješolskih predavateljev, ki so predavali v študijskem procesu v študijskem letu 2022/2023. Vsi predavatelji so prejeli ankete po e- pošti. V anketo so bili  vključeni naslednji  sklopi vsebin: prostorski pogoji, oprema prostorov, sodelovanje z administrativnim osebjem, urnik, odziv študentov, izkazano znanje študentov, ocena časa, ki so ga za študij porabili na teden poleg študija na šoli, posodobitev predmeta, gradiva in načini ocenjevanja, udeležba na mednarodnih predavanjih, število člankov, plačilo in posebej še predlogi za izboljšave.

 

Predavatelji so odgovarjali na vprašanja z ocenami od 1 do 5, ki pomenijo:1 - zelo slabo 2 – slabo 3 – dobro 4 – zelo dobro 5 – odlično. Prejeli smo naslednje vrednosti po posameznih vsebinah.

3.1.  Prostorski pogoji: 4,6

Mnenje  enega predavatelja:« Predavanja so v centru mesta, kjer je relativno hitro tudi možno najti parkirno mesto. Predavalnice so majhne, kar ustreza številu vpisanih kandidatov, in tudi na ta način se lahko predavatelj bolj posveti uporabnikom.«

3.2.  Oprema prostorov: 4,4

Mnenja predavateljev: »Oprema bi lahko bila boljša na IT področju.«

 »Manjka več digitalne opreme: npr. Moodle program omogoča  povezanosti s študenti na način, da obstaja skupni prostor za komunikacijo, za oddajo nalog in za oddajo prosojnic, gradiva za predavanja.«

»Sam pri predavanjih sicer ne potrebujem nobenih pripomočkov, le pisala in tablo.«

3.3.  Sodelovanje z upravno administrativnim osebjem: 5,0

Mnenja predavateljev: »Vse top, profesionalno, ažurno.« »Vse potekalo brez težav. «Izredno dobro, kot že vrsto let.«

3.4.  Urnik: 4,8

Mnenja profesorjev: »Vsaj 6 srečanj bi prosil. «Urnik sem lahko uskladil s službo in ostalimi aktivnostmi.«

»Z urnikom sem bil izredno zadovoljen, saj smo se uskladili z vodstvom šole dovolj zgodaj, da sem lahko prilagodil svoje ostale obveznosti.«

3.5.  Odziv študentov: 4,1

3.6.  Izkazano znanje študentov: 3,9

3.7.  Ocena časa, ki so ga za študij porabili študenti na teden poleg študija na šoli: 14,4 ur

3.8.  Posodobitev predmeta, gradiva in načinov ocenjevanja je opravilo 7 od 8 predavateljev.

3.9.  Udeležba na mednarodnih predavanjih,objave člankov je opravilo 6 od 8 predavateljev.

3.10.                Plačilo: 4,4.

3.11.                Konkretni predlogi za izboljšave s strani predavateljev so bili naslednji:

»Veselo naprej, malo več ur, 24 na primer, izlet kakšen pa bodite zdravi.«

»Učne vsebine povezane s študenti združene v  skupni e učilnici, kjer je tudi prostor za skupno komunikacijo s skupino pri predmetu, kot sem omenila v sami anketi, bi omogočil, da tako študenti kot tudi vodstvo šole pridobi bolj  natančne vpoglede v potek predavanj in tako lahko spremlja kakovost procesa predavanj«

 

»Dobro bi bilo poskrbeti za večji vpis kandidatov v višješolski program. Mogoče preko kandidatov, ki so že zaključili višjo šolo, preko kandidatov, ki jo zaključujejo, kandidatov, ki so vpisani v srednješolski program, preko t. i. Hitre zaznave šole v spletnih brskalnikih, še zlasti v mesecu septembru, kjer nekateri iščejo po ključnih besedah izobraževalne programe in bi se na ta, sicer plačljiv način, hitro v spletnih brskalnikih »pojavila« šola Paratus. Verjetno bi bilo dobro na spletni strani šole navesti prednosti šole: v centru mesta …«

 

Predavatelji so predavanja opravili po načrtu  urnika fizično ali na daljavo v obsegu vsak po tri srečanja po 4 pedagoške ure (skupaj 12 pedagoških ur) in pisni izpit. Vsi predavatelji imajo veljavna imenovanja na osnovi soglasja Strokovnega sveta. Vsi izvajalci študijskega programa se stalno izobražujejo z objavo strokovnih člankov in udeležbo na mednarodnih konferencah/predavanjih. Predavatelji skladno z določili zakona sodelujejo v predavateljskem zboru, imenovani so tudi v komisijo za kakovost, študijsko komisijo in v strokovne aktive. Predavatelji sodelujejo pri pripravi in odločanju o programu dela šole, sodelujejo pri pripravi vseh ostalih aktivnosti za izvedbo študijskega procesa ter pri evalvaciji te izvedbe, ki smo jo izvedli v obliki ankete za študente in za predavatelje.

4.     ŠTUDENTI NA ŠOLI

Vzpostavljen je sistem informiranja študentov preko oglasne deske, e-pošte in z direktorjem šole, elektronsko oziroma online. Vse pomembne informacije so študentje dobili preko spleta.

Omogočeno je prijavljanje na izpite preko e -pošte, indeks v fizični obliki in vodenje različnih drugih podatkov tako za študente kot tudi za predavatelje. Komunikacija s študenti poteka redno, pred in po predavanjih, tudi po telefonu ali e -pošti. Preko spletne strani je Paratus d.o.o. omogočal potencialnim študentom prve potrebne informacije, nadaljnji kontakti so po telefonu predvsem z direktorjem šole, ki je stalno dosegljiv. Organizirano je svetovanje o študiju potencialnim študentom, ki so bili vabljeni  na informativne pogovore.

 

Urnik in sistem preverjanja in ocenjevanja znanja študentov je skladen s sprejetim študijskim

programom šole. Študenti imenujejo svoje predstavnike v organih šole. Svoja mnenja in predloge izražajo lahko tedensko, pred ali po predavanjih, ob razgovoru z direktorjem in ravnateljico šole, po e-pošti. Stalna komunikacija poteka z direktorjem šole, ki je stalno dosegljiv.

 

Ocena stanja in usmeritve: Šola zagotavlja tvorno vključevanje študentov v procese   spremljanja, ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti. Študenti izpolnijo  vprašalnik ob koncu vsakega predmeta.  Seznanjeni so z rezultati in imajo možnost, da podajo predloge za spremembe. V predhodnem  samoevalvacijskem poročilu je bil naveden namen vzpostavitve foruma za študente, da bi tako študenti lažje opozarjali na probleme pri njihovem študiju, vendar je bilo to predvideno le v primeru večjega vpisa študentov, kar pa se še ni zgodilo.  Zato ta usmeritev ostaja za prihodnje.

 

5.     PROSTORI, OPREMA ZA IZOBRAŽEVALNO DEJAVNOST, KNJIŽNICA

Višja strokovna šola Paratus deluje v najetih prostorih na Prešernovi cesti 5 v Ljubljani. Dejavnost se izvaja le na tej lokaciji. Prostori obsegajo  3 učilnice, od tega je ena računalniška, prostori za upravo, čajna kuhinja, avla in toaletni prostori, čajna kuhinja.

Knjižnica: knjižna zaloga je na policah, narejenih za ta namen, v prostoru, ki se uporablja tudi za osebna svetovanja, tudi za čitalnico.

Število računalnikov: 12

Dostopnost knjižnice/čitalnice: od 9.00 do konca predavanj 19.00

Število knjig: približno 200

Število revij: 2

Povprečen obisk študenta v knjižnici: vsi študenti obiskujejo knjižnico, izposoja se še ne meri.

Ocena stanja in usmeritve. Na višji strokovni šoli so zagotovljeni primerni prostori in oprema. Knjižnica je bila vzpostavljena v letu  2017. Založena je z osnovnim gradivom, potrebnim za študij. Računalniška oprema je bila  zamenjana  januarja 2019.

 

 

6.     FINANCIRANJE IZOBRAŽEVALNE/ŠTUDIJSKE IN STROKOVNE DEJAVNOSTI

Dejavnost višje strokovne šole se financira iz šolnin in vpisnin študentov. Šola sprotno spremlja porabo pridobljenih sredstev in njeno učinkovitost. Ima zunanji računovodski servis.

 

7.     SODELOVANJE Z GOSPODARSTVOM

Višja strokovna šola Paratus ima vzpostavljeno sodelovanje s podjetjem City Express d.o.o. in lahko zagotovi potrebno prakso študentom.

 

ZAKLJUČEK - PREDLOGI IZBOLJŠAV IN UKREPOV

 

Za izdelavo tega poročila so bila uporabljena

-        predhodna samoevalvacijska poročila

-        raziskave, opravljene med študenti in predavatelji in

-        Program dela in razvoja Višje strokovne šole Paratus 2023/2024.

Iz  predhodnega  samoevalvacijska poročila izhaja, da je bila zaveza za povečanje števila vpisov    navedena  kot  prioritetna naloga. Po Odločbi s strani RS Ministrstva je odobrenih 30 vpisnih mest, dejansko pa je v študijskem letu 2023/2024  skupno le  24 študentov. Ker ta prioriteta  ni bila izpolnjena,   so ostali neizpolnjeni tudi ostali  predlogi izboljšav iz predhodnega samoevalvacijskega poročila. Ti so

 

-        aktivirati delovanje foruma za študente

-        povezati se še z drugimi delodajalci

-        vključiti aktivnejše delovanje Komisije za kakovost

-        razmisliti  o povečanju števila ur predavanj.

Predlagamo, da ostane zaveza, tj. povečanja števila vpisov  tudi v prihodnosti in da je  vezana na izpolnitev zgoraj navedenih predlogov izboljšav.

 

Na temelju anketnih raziskav  izpostavljamo  naslednje predloge  za prihodnje delovanje.  Najnižja ocena, ki so jo navedli predavatelji, je bila  3,9  pri  merjenju izkazanega znanja študentov in 4,1  pri odzivih študentov. Obe vrednosti sta nižji kot  v raziskavah prejšnjih let, zato je izziv predavateljev in vodstva,  kako izboljšati odziv in znanje študentov. Odgovor  lahko najdemo v  anketah študentov, ki pravijo, da je treba več pozornosti nameniti vsebinskim povezavam za lažje razumevanje in tudi, da je na področju digitalizacije še  vedno prostor za napredek. V tem smislu je tudi  predlog  enega od predavateljev, ki pravi »Učne vsebine, povezane s študenti, združene v  skupni e učilnici, kjer je tudi prostor za skupno komunikacijo s skupino pri predmetu bi omogočil, da tako študenti kot tudi vodstvo šole pridobi bolj  natančne vpoglede v potek predavanj in tako lahko spremlja kakovost procesa predavanj«.

 

V smislu  sprememb, ki jih vnaša v izobraževalni sistem umetna inteligenca, predlagamo  naslednje:  Predavatelji so samostojni pri odločitvah, kako izvesti predavanja,  izbirajo lahko med  fizičnimi predavanji, na sedežu  šole ali  na daljavo ali v  kombinirani obliki.  Prav tako so  samostojni pri načinu preverjanja znanja, vendar je treba zagotoviti objektivno preverjanje. Opozorilo na večjo  previdnost pri preverjanju znanja zaradi enostavne iskanja odgovorov s pomočjo   umetne inteligence ni odveč.

 

V času obravnave Samoevalvacijskega poročila Višje strokovne šole Paratus za študijsko leto 2022/2023 sta se izoblikovala  tudi predloga dveh članov Komisije za kakovost, in sicer:  Predstavnica študentov predlaga več  praktičnih primerov in manj teorije na predavanjih. Praktični primeri iz vsakdana so študentom v pomoč pri študiju, ko potem sami  predelujejo  gradiva, ki jim jih predavatelji posredujejo. Predstavnik predavateljev  pa predlaga pozitiven odnos    do  umetne inteligence. V procesu študija naj bo umetna inteligenca in orodja, kot so Chat GPT, zaželena.

 

Ljubljana, januar 2024

Pripravila: dr. Helena Povše